E-signering

Skicka era avtal för signering digitalt via Ekopost. Oavsett om du befinner dig på kontoret, i hammocken i sommarhuset eller i loungen på flygplatsen, så länge du har tillgång till internetuppkoppling kan du skicka avtal för signering.

Eftersom vår e-signeringstjänst bygger på Bank-ID får ni högsta säkerhetsklass på era signeringar. Vi hjälper er att komma igång genom att skapa ett konto i Ekopost. Vi behöver också sätta upp er som avsändare i Kivra eftersom tjänsten samverkar med Kivra identifikationen. När uppsättningen är klar går det bra att börja skicka dokument för signering. Det enda du behöver ha tillgång till är personnummer och mailadress på de som ska signera.

Ni laddar enkelt upp sidorna i avtalet i Ekopost och fyller i personnummer och mailadress på de som ska signera. Kontrollera att alla sidor är med och skicka. De som ska signera får då ett mail med en länk. Via den identifierar man sig med BankID så att man kan granska och signera dokumentet. När alla signerat kommer ett nytt mail så att alla inblandade på nytt kan identifiera sig med BankID och ladda ner det avtal som nu är klart.

Det färdigsignerade dokumentet innehåller de uppgifter som behövs för att vara giltigt såsom kontrollsumma mm. Tjänsten har en månadskostnad på 99 kr/mån sedan kostar det dokument som ska signeras 3 kr att ladda upp och skicka och varje signatur kostar 1,50 kr.

Digitalt, enkelt, prisvärt och hållbart.